Hvordan kan du skille deg ut fra konkurrentene og bli spesiell i kundens øyne? Hva er det som skaper den gode
følelsen av å virkelig bli ivaretatt? RetailX har årelang erfaring med å knekke akkurat disse kodene for retailere.

Sånn lykkes du i å skape en velfungerende salg- og servicekultur:

  • 1. Gjør forventningene tydelige

    Medarbeiderne må vite hva som forventes av dem! Slik får de en god forståelse av hvordan de leverer fantastiske kundeopplevelser. Vi kan hjelpe dem med opplæring i kundeserviceferdigheter og retningslinjer for håndtering av kundeinteraksjoner.

  • 2. Motiver de ansatte

    Medarbeiderne må være motiverte til å levere den beste kundeopplevelsen! Og motiverte blir de av å få positive tilbakemeldinger når de yter god service, anerkjennelse av innsatsen sin og insentiver til å oppnå gode resultater.

  • 3. Gå foran med god ledelse og god kultur

    Lederne må være gode forbilder og sette tonen for hvordan medarbeiderne behandler kundene. Denne effekten oppnår dere med tydelig kommunikasjon om hvor viktig kundeopplevelsen er, og ved å dyrke en kultur som prioriterer kundene.

  • 4. Tilby utviklingsmuligheter

    Medarbeiderne må få nok opplæring og utviklingsmuligheter til å forbedre kundeopplevelsen. De vokser og trives når de får opplæring i for eksempel produktkunnskap, kundeserviceferdigheter og håndtering av vanskelige kundeinteraksjoner.

  • 5. Alle må få feedback

    Medarbeiderne må få tilbakemeldinger og evalueringer av kundeinteraksjonene deres – både positive og negative. Da forstår de bedre hva som fungerer godt, og hva som må forbedres. Slik får de mulighet til å justere tilnærmingen sin til kundene og hele tiden bli bedre.

Vår metodikk er innsiktsbasert og handler om praktisk
gjennomføring. Vi jobber etter en kunde- og innsiktsorientert
kundefilosofi og leverer følgende tjenester:

Bistand til utvikling og
implementering av CX-strategi

System for løpende
kundeundersøkelser

System for interne
kulturundersøkelser

Trening og opplæring på salg og
serviceledelse

Foredrag

EXCITE – VÅRT KUNDEINNSIKTSVERKTØY

Excite-verktøyet kan leveres både som en lukket løsning for din virksomhet, eller
som en del av en standardisert bransjeløsning. Vi har bransjeløsninger for
kjøpesentre, sentrumsforeninger, retail, servering, frisørsalonger og treningssentre.

Slik fungerer det

Alle ansatte får tilgang til systemet gjennom Excite-appen. Systemet er tilpasset hver enkelt rolle på senteret, for eksempel butikksjef, ansatte eller kjøpesenteradministrasjon. Dere får løpende tilbakemeldinger fra kundene rett inn i appen, oversikt over forbedringspunkter og en god felles mestringskultur.

  • De ansatte får tilgang til tilbakemeldingssystemet via appen

  • Løpende tilbakemeldinger rett i lomma

  • Identifiser forbedringspunkter og iverksett lønnsomme tiltak

  • Løft frem gode prestasjoner og styrk mestringskulturen

METODIKK OG SKALA

CSAT (Customer Satisfaction Score)

Gir en umiddelbar tilbakemelding på hvor fornøyd kunden var etter besøket.

SKALA

Rangeringsskala fra 1 til 5 som spenner fra svært misfornøyd til svært fornøyd.

INDIKATOR

En CSAT-score på 85 til 90 prosent angir at dere sannsynligvis leverer svært gode kundeopplevelser, selv om dette vil variere etter bransje.

Alt dette er inkludert i pakken

Datafangst

Datainnsamling fra flere kilder

Feedback

Løpende tilbakemeldinger i sanntid

Analyse

God oversikt over drivere til tilfredshet og churn

Benchmark

Mulighet til å sammenlikne resultater mot markedet

Handling

Konverter misfornøyde kunder og reduser churn

Engasjement

Engasjerte ansatte og mulighet til å løfte fram gode prestasjoner

Filosofien bak utviklingen av Excite-konseptet er at forbedring må være lystbetont og gøy. Det er svært sjelden medarbeidere blir bedre av kjeft. Konseptet er derfor designet for å skape begeistring hos både kunder og ansatte. Hovedformålet med Excite er å utruste alle ansatte med de beste forutsetninger for å sikre riktig fokus, engasjement og mestring på reisen mot kundeopplevelsene som skiller dere fra konkurrentene.

left-image
DATAFANGST

Skap gode kundeopplevelser med løpende tilbakemelding fra kunder

Excite-verktøyet innhenter kundetilbakemeldinger fra mange ulike kilder som medlemssystem, sosiale medier, QR-koder, Excite-enheter ved utgangen, på stellerom og toaletter. Kunden svarer på en kort og effektiv undersøkelse.

left-image
FEEDBACK

Reduser kundefrafall ved å lytte til tilbakemeldinger i sanntid

Lytt til kundens tilbakemeldinger og kommentarer løpende, les hva de likte best og hva de skulle ønske var bedre. Verktøyet vårt gir deg oversikt over kundens opplevelse gjennom hele besøket. Tilbakemeldingene rapporteres på besøkstidspunkt, ikke svartidspunkt.

left-image
ANALYSE

Identifiser forbedringsområder og avdelinger som trenger et løft

Hvilke områder på kundens vei utvikler seg best, og hvilke avdelinger presterer best? Appen gir deg oversikt over hva som trender slik at det blir enkelt å iverksette de beste tiltakene. Du får tilgang til et analysesenter med rangering av butikker og enkel tilgang til flere detaljer.

left-image
BENCHMARK

Bli bedre enn konkurrentene ved å sammenligne egne resultater

Både du og resten av de ansatte blir motiverte og engasjerte når dere strekker dere etter å slå konkurrenten. I appen kan du sammenlikne egne resultater med andre som også benytter Excite.

Benchmark-funksjonen er forresten valgfri – hvis man ønsker å se andres resultater, må man godta å dele egne resultater.

left-image
UNDERSØKELSER OG RAPPORTERING

Alle undersøkelsesbehov i én og samme løsning

Excite-verktøyet inneholder oppsett for utsendelse av flere typer undersøkelser, som medarbeider- og lederundersøkelser, markedsundersøkelser og leietakerundersøkelser.

left-image
ENGASJEMENT

Skap fellesskap og mestringskultur

Fornøyde ansatte skaper høyere kundetilfredshet enn ansatte som ikke er fornøyde. Det er et statistisk faktum. Verktøyet vårt gjør det lett å dyrke fram en god mestringskultur med funksjoner som nyheter, informasjon, kudos og rollestyrt dokumentarkiv. Disse funksjonene fungerer som et lukket intranett som skaper felles mestringsglede og engasjement blant de ansatte.

Hva er det som gjør Excite så smart?

At den dekker alle områder av kundens reise som er relevant for deg.

Dette opplevde kunden nettopp hos deg

Du får løpende kundetilbakemeldinger i sanntid, og ser på en skala hvordan kunden hadde det hos deg.

Kundens egne ord gjør det konkret

Kommentarfunksjonen gjør at kunden kan sette ord på akkurat hva som var bra eller dårlig.

Du ser lett hva dere er gode på – og hvor dere må bli bedre

Du får en helt super oversikt over hvor dere faktisk er gode, og hva dere må gjøre bedre. Treffsikre tiltaksplaner har aldri vært lettere.

MER ENN ET PRODUKT ELLER TJENESTE

Everything will be okay in the end – if it’s not okay, it’s not the end …

Vår forretningsmodell og vårt DNA er tuftet på en idé som burde være en selvfølge: Det viktigste konkurransefortrinnet er at du som kunde blir helt fornøyd. Derfor garanterer vi at hvis du ikke er fornøyd med det vi leverer, fortsetter vi å jobbe til du blir det. Så enkelt ønsker vi å gjøre det.

Layer-13
sasha

Samarbeidet med RetailX er helt unikt, de har tatt våre innspill på alvor og har utviklet et system som er tilpasset senterledere, butikksjefer og ansatte på en veldig god måte. Support teamet til Excite er helt fantastiske, de er tilgjengelige og svarer på en rask og profesjonell måte.

Sasha Valdes Ytternes – Senterleder Bryn Senter

Hva synes kundene våre?

pia-testimonial

Løpende kundetilbakemeldinger er vårt viktigste enkelttiltak i Scala Eiendom. Vi opplever at ansatte får selvtillitt og ikke minst motiveres for gode prestasjoner og det blir konkurranse butikkene og sentrene imellom på å gi de beste kundeopplevelsene. Gode kundeopplevelser er den mest lønnsomme veien til økt omsetning!

Pia Madsen – Leder HR Scala Eiendom AS

sasha

Excite er 100% utviklet for kjøpesenter, noe som er ganske revolusjonerende. Samarbeidet med RetailX har vært helt unikt, de har tatt våre innspill på alvor og har utviklet et system som er tilpasset senterledere, butikksjefer og ansatte på en veldig god måte. Support teamet til Excite er helt fantastiske, de er tilgjengelige og svarer på en rask og profesjonell måte

Sasha Valdez Ytternes | Senterleder Bryn Senter

anette

Vi er kjempeimponert over verktøyet dere har utviklet! Det er både intuitivt, enkelt og svært verdifullt og nyttig for oss som senteradministrasjon og butikkene våre. Oppfølgingen vi har fått har vært fantastisk. Og det aller beste har vært å se den enorme begeistringen som vekkes hos våre butikkledere!

Anette Øfsti Worum | Senterleder Amfi Madla

anne-trine

Den nye Excite løsningen gir meg en god oversikt på hvilke områder i kundereisen vi er gode på og hvilke vi må ha større fokus på. Kundene liker å gi oss tilbakemeldinger og butikkene synes det er gøy å få de. Etter overgangen til Excite ser vi et større engasjement ute i butikkene og tilbakemeldingene er at dette er oversiktelig, enkelt og morsomt å bruke.

Anne Trine Høibakk | Senterleder Kuben Senter

Jim fornebu S referanse

Excite løsningen har medført et større fokus på kundeopplevelse og mersalg på senteret. App´en er enkel og bruke i hverdagen og engasjerer både butikkledere og medarbeidere til å være mer delaktig i kundes opplevelse i butikken. 

Jim Thorshaug Rengård | Destinasjonssjef Fornebu S

Christina portrett

Jeg kan absolutt anbefale RetailX, våre leietakere synes det er et fantastisk og motiverende verktøy å bruke! Vi har tidligere brukt både kundeundersøkelser og Mystery Shoppers, men dette er det første verktøyet vi har tatt i bruk som gir oss en tilbakemelding «in the moment» som går så godt ned i detaljene hos den enkelte butikk.  RetailX har også en helt fantastisk support-avdeling, de er raskt på både i App’en og på mail.

Christina Omland | Senterleder Sandens

Har du lyst til å prøve?

RetailX er eksperter på gode kundeopplevelser. Vi gir deg støtte, rådgivning og
Excite – det rimelige feedbackverktøyet pakket inn i smart teknologi som motiverer alle.

TA EN PRAT MED OSS!
Group 968