Styrk kundeopplevelsen og reduser churn for dine medlemmer

RetailX brenner for å skape gode kundeopplevelser på treningssenter. Våre løsninger gir hele organisasjonen – fra ledelse til instruktør – en boost i form av økt engasjement hos ansatte og høyere servicenivå. Dette bidrar til å redusere churn.

Fakta

av medlemmer på Norske treningssentre har intensjon om å bytte senter innen 3 til 12 måneder *
0 %
*Excite treningssenteranalyse 2023, datagrunnlag med 46 556 respondenter

Årsak

av medlemmene oppgir at årsaken til senterbytte er manglende drift eller service fra de ansatte *
0 %
*Excite kjøpesenteranalyse 2023, datagrunnlag med 464 532 respondenter

Noen hovedårsaker til at medlemmer vurderer å bytte treningssenter innen 6 måneder.

Manglende utvalg og vedlikehold av utstyr
0 %
Manglende renhold og vedlikehold
0 %
Dårlig personlig service og kunnskap 
0 %

*Excite treningssenteranalyse 2023, datagrunnlag med 46 556 respondenter.

Øk tilfredsheten og reduser medlemsfrafallet med Excite plattformen

Det å arbeide systematisk for å beholde betalende medlemmer lenger er god butikk. Excite plattformen er utviklet for å identifisere kritiske årsaker til churn, og varsle deg i god tid før de avslutter medlemskapet. Systemet engasjerer alle ansatte til å justere både drift og servicenivå som styrker konkurransekraften umiddelbart.

Excite leverer løpende tilbakemeldinger fra medlemmer i sanntid, og identifiserer potensielle leads for mersalg av PT tjenester. Konseptet er utviklet i tett samarbeid med flere bransjeaktører og tilbyr en smart rapportering som kombinerer innsikt, positiv forsterkning og som trigger konkurranseinstinktet.

Økt medlemsfokus

Med løpende tilbakemeldinger i sanntid fra medlemmer til alle ansatte, bidrar Excite til økt kundefokus gjennom refleksjon, erkjennelser og ikke minst lysten til å bli bedre.

Mer bevisste medarbeidere

Med smart visualisering av innsikt på lønnsomme drivere – skaper Excite økt bevissthet på hvilke aktiviteter som påvirker churn, lojalitet, kundetilfredshet og mersalg.

Bedre drift

Med innebygget rapportering for sammenligningsdata i og utenfor eget senter, bidrar Excite til bedre gjennomføring gjennom økt konkurranseinstinkt og større forståelse av egne prestasjoner i kontekst mot andre.

Funksjoner som er skreddersydd for treningsbransjen

Excite Gym er 100% utviklet for treningsbransjen og inneholder et bredt utvalg av funksjoner og oppgraderingsmuligheter. Standardmodulen Excite Feedback er en komplett modul for å oppnå økt tilfredshet og redusert churn. Modulen kombinerer kundeinnsikt, positiv forsterkning og konkurransevilje. Plattformen er tilgjengelig både som app- og webgrensesnitt.

Excite sender ut automatiske undersøkelser gjennom data fra medlemssystemet dere benytter. Vi er allerede integrert med Exceline, BRP, Xerp og Sodvin. Hvis din leverandør ikke står på listen så ordner vi det.

Løpende medlemsundersøkelser
Generering av PT leads
Identifiser hovedårsaker til churn og tilfredshet
Identifiser lønnsomme fokusområder
Definer mål og engasjer alle ansatte, tilgang for alle
Løft frem gode prestasjoner og gi kudos – positiv forsterkning
Intranett med fildeling
Engasjementsbarometer ansatte
Refleksjon direkte i kundesvar

Visning tilpasset ulike roller

Vår Excite-plattform har en rollebasert struktur som sikrer at den enkelte har fokus på relevante oppgaver. Plattformen er tilgjengelig både som APP og web grensesnitt.

Hva ledelsen ser

For ledelsen vil det være viktig å se det store bilde samt kunne gå ned i detalj for å styrke utviklingen der det er potensiale. Dette er enkelt systematisert i Excite.

Hva ansatte ser

Vår løsning skreddersys slik at de ansatte får nødvendige tilbakemeldinger innen de felt som skal ha fokus for å løfte servicenivået og øke konverteringene.

En plattform å vokse i

Excite er modulbasert og kan utvides etter behov og ønsker, feedback modulen er obligatorisk og inneholder et bredt utvalg av funksjoner for å arbeide helhetlig med kundeopplevelsen i hele organisasjonen

Excite feedback

Excite standardmodul gir deg kundeinnsikt i sanntid med tilbakemeldinger fra både fornøyde og misfornøyde kunder. Dette gir deg innsikten du trenger for å jobbbe med positiv forsterkning på områder som går bra, og samtidig gjøre nødvendig tiltak på områder hvor det er behov for å øke salg og konvertering.

  • Alle ansatte får tilgang
  • Engasjerende rapportering i sanntid
  • Innebygget intranett med grupper
  • Gi kudos for gode prestasjoner
  • Se teamets engasjement
  • Benchmark mot markedet
  • Sett mål på alle nivåer
  • Lag refleksjon på kundesvar

Tilgjengelige tilleggsmoduler

E-læring og digital trening

Helintegrert LMS, e-læring og mikrotrening rett i appen med komplett kursadministrasjon.

HR- og driftsundersøkelser

Innebygget undersøkelsesbygger for leder, medarbeider og puls undersøkelser.

Rutiner og sjekklister

For deg som ønsker å bedre struktur for mål og oppfølging

Utvidet innsikt og analyse

Heatmap analyse for å identifisere forbedringsområder på dag og tidspunkt. API integrasjon mot BI systemer.

Noen velger å lage egen metodikk, vi benytter verdens mest benyttede og anerkjente

CustomerSatisfaction Score (CSAT) er en 5 punkts måling som er ansett som verdens mest anerkjente metodikk for måling av kundetilfredshet. I Excite benytter vi denne metoden for å rapportere andel som gir toppskår gjennomgående. Løsningen håndterer også Net Promoter Score (NPS) i kartleggingen av kundelojalitet.

Siste kundesvar

CSAT (Customer Satisfaction Score)
Gir en umiddelbar tilbakemelding på hvor fornøyd kunden var etter besøket.

CSAT rangeringsskala går fra 1 til 5 og spenner fra sært missfornøyd til svært fornøyd.

En CSAT-score på 85 til 90 prosent angir at dere sannsynligvis leverer svært gode kundeopplevelser, selv om dette vil variere etter bransje.

Integrasjoner

Finner du ikke integrasjonen du leter etter?

Ikke vær redd hvis du ikke finner integrasjonen du er på jakt etter i oversikten vår. Vi har flere integrasjonseksperter som gladelig bistår med å sette opp integrasjon mellom Excite og ditt ønsket system.

Klar, ferdig, gå...

Excite er en standardisert løsning som er utviklet for din bransje, dette medfører at det er enkelt å komme i gang. Vi gjør nesten hele jobben slik at dere kan fokusere på den daglige driften.
Trygt som banken
Alle data er lagret i Norge

Sikker lagring av data har topp prioritet hos oss.
Derfor lagrer vi alle data innenfor landets grenser.

ISO 27001/2 Sertifisert

Sertifiseringen viser at vi beskytter våre data på en systematisk og effektiv måte.

GDPR

RetailX og Excite Technologies overholder den europeiske generelle databeskyttelses-forordningen 2016/679 (GDPR) samt alle gjeldende databeskyttelseslover.

Book en prat med Jan for å se hvordan Excite kan kan redusere churn på ditt senter!

Implementering av Excite er god butikk.

Reduksjon av churn
Fangst av PT-leads
Varsling av defekt utstyr

Våre tjenester

Vi bistår på reisen med å realisere potensialet i bruken av Excite. Derfor kan vi også hjelpe deg med rådgivning og opplæring utvikling for å styrke salgs- og servicekulturen. Vi kan også tilby spesialtilpassede rapporter med bransjeinnsikt.

Rådgivning salg og service

Vi er eksperter på å øke konvertering og salg og bistår med å utvikle og implementere gjennomførbare strategier.

Opplæring i salg og serviceledelse

Vi har siden oppstarten gjennomført tusenvis av opplæringsprogram innen salg, service og ledelse.

Innsikt og analyse

Vi er størst på innsikt i norsk detaljhandel og bistår kunder med innhenting og analyse av store og små datasett.

Ofte stilte spørsmål