Alle rådgiverne våre kommer fra retail, butikk og kjededrift. Derfor har vi førstehånds kunnskap om hvordan hverdagen til våre oppdragsgivere ser ut.
Vi vet imidlertid også at tillit bygges på erfaringer, og for å fortjene rollen som kundens viktigste strategiske samarbeidspartner, streber vi derfor etter å levere på kjerneverdiene våre:
Under resesjonen i Norge i 2009 etablerte vi RetailX.
Vi samlet de beste vi kjente til innenfor retail og kjededrift, og startet et selskap som skulle utgjøre en faktisk forskjell for oppdragsgiverne.
Vi etablerte verdiene vi selv savnet da vi kjøpte tjenester fra byråer, og bestemte oss for å ha faste forutsigbare priser. Å operere med estimater og skrive timer med gaffel mente vi tilhørte bransjens fortid – og burde bli der.
De første elleve årene fikk vi nye kunder gjennom fornøyde, eksisterende kunder, og det var først i 2020 at vi investerte så mye som en krone i kjøpte flater. Da kjøpte vi opp et teknologiselskap og utviklet vår egen teknologi som skal støtte salg og forbedringsarbeid i butikkene.
Da pandemien inntraff, startet vi utviklingen av det vi hadde savnet og lett etter, men ikke funnet noen steder; et rimelig feedbackverktøy med tilgang til alle medarbeidere pakket inn i smart teknologi som presenterer det du trenger å vite der og da. En app som gir tilgang til løpende feedback fra kundene fra alle tilgjengelige kilder.
Etter et år med utvikling hadde vi den første versjonen av løsningen klar, og på under et år fikk vi over 10 000 brukere. Vi har kalt den for Excite fordi det er akkurat det begeistring handler om – både ut til kunden og med alle medarbeidere i butikk.