Styrk kundeopplevelsen og reduser churn for dine medlemmer

RetailX brenner for å skape gode kundeopplevelser på treningssenter. Våre løsninger gir hele organisasjonen – fra ledelse til instruktør – en boost i form av økt engasjement hos ansatte og høyere servicenivå. Dette bidrar til å redusere churn.

Sense
Sporty
image 36
spenst-logo-pos
logo-bislet-bad-trening
logo vest trening
logo stolt trening
Espern logo
logo studio jobbsprek
Sclub3

Fakta

av medlemmer på Norske treningssentre har intensjon om å bytte senter innen 3 til 12 måneder *
0
%
*Excite treningssenteranalyse 2023, datagrunnlag med 46 556 respondenter

Årsak

av medlemmene oppgir at årsaken til senterbytte er manglende drift eller service fra de ansatte *
0
%
*Excite kjøpesenteranalyse 2023, datagrunnlag med 464 532 respondenter

Noen hovedårsaker til at medlemmer vurderer å bytte treningssenter innen 6 måneder.

Manglende utvalg og vedlikehold av utstyr
0
%
Manglende renhold og vedlikehold
0
%
Dårlig personlig service og kunnskap 
0
%

*Excite treningssenteranalyse 2023, datagrunnlag med 46 556 respondenter.

Øk tilfredsheten og reduser medlemsfrafallet med Excite plattformen

Det å arbeide systematisk for å beholde betalende medlemmer lenger er god butikk. Excite plattformen er utviklet for å identifisere kritiske årsaker til churn, og varsle deg i god tid før de avslutter medlemskapet. Systemet engasjerer alle ansatte til å justere både drift og servicenivå som styrker konkurransekraften umiddelbart.

Excite leverer løpende tilbakemeldinger fra medlemmer i sanntid, og identifiserer potensielle leads for mersalg av PT tjenester. Konseptet er utviklet i tett samarbeid med flere bransjeaktører og tilbyr en smart rapportering som kombinerer innsikt, positiv forsterkning og som trigger konkurranseinstinktet.

Økt medlemsfokus

Med løpende tilbakemeldinger i sanntid fra medlemmer til alle ansatte, bidrar Excite til økt kundefokus gjennom refleksjon, erkjennelser og ikke minst lysten til å bli bedre.

Mer bevisste medarbeidere

Med smart visualisering av innsikt på lønnsomme drivere – skaper Excite økt bevissthet på hvilke aktiviteter som påvirker churn, lojalitet, kundetilfredshet og mersalg.

Bedre drift

Med innebygget rapportering for sammenligningsdata i og utenfor eget senter, bidrar Excite til bedre gjennomføring gjennom økt konkurranseinstinkt og større forståelse av egne prestasjoner i kontekst mot andre.

Funksjoner som er skreddersydd for treningsbransjen

Excite Gym er 100% utviklet for treningsbransjen og inneholder et bredt utvalg av funksjoner og oppgraderingsmuligheter. Standardmodulen Excite Feedback er en komplett modul for å oppnå økt tilfredshet og redusert churn. Modulen kombinerer kundeinnsikt, positiv forsterkning og konkurransevilje. Plattformen er tilgjengelig både som app- og webgrensesnitt.

Excite sender ut automatiske undersøkelser gjennom data fra medlemssystemet dere benytter. Vi er allerede integrert med Exceline, BRP, Xerp og Sodvin. Hvis din leverandør ikke står på listen så ordner vi det.


Løpende medlemsundersøkelser

Generering av PT leads

Identifiser hovedårsaker til churn og tilfredshet

Identifiser lønnsomme fokusområder

Definer mål og engasjer alle ansatte, tilgang for alle

Løft frem gode prestasjoner og gi kudos – positiv forsterkning

Intranett med fildeling

Engasjementsbarometer ansatte

Refleksjon direkte i kundesvar

Visning tilpasset ulike roller

Vår Excite-plattform har en rollebasert struktur som sikrer at den enkelte har fokus på relevante oppgaver. Plattformen er tilgjengelig både som APP og web grensesnitt.

Smarttelefon med Excite-appen for ledere Smarttelefon viser hvordan Excite-appen ser ut for ledere i en virksomhet

Hva ledelsen ser

For ledelsen vil det være viktig å se det store bilde samt kunne gå ned i detalj for å styrke utviklingen der det er potensiale. Dette er enkelt systematisert i Excite.

Hva ansatte ser

Vår løsning skreddersys slik at de ansatte får nødvendige tilbakemeldinger innen de felt som skal ha fokus for å løfte servicenivået og øke konverteringene.

Smarttelefon viser Excite-appen for ansatt4e Smarttelefon viser Excite-appen for ansatte

En plattform å vokse i

Excite er modulbasert og kan utvides etter behov og ønsker, feedback modulen er obligatorisk og inneholder et bredt utvalg av funksjoner for å arbeide helhetlig med kundeopplevelsen i hele organisasjonen

Klar,
ferdig,
gå…

Excite er en standardisert løsning som er utviklet for din bransje, dette medfører at det er enkelt å komme i gang.
Vi gjør nesten hele jobben slik at dere kan fokusere på den daglige driften.

Book en prat med Jan for å se hvordan Excite kan kan redusere churn på ditt senter!



Book en demo

Implementering av Excite er god butikk.

Reduksjon av churn

Fangst av PT-leads

Varsling av defekt utstyr

Våre tjenester

Vi bistår på reisen med å realisere potensialet i bruken av Excite. Derfor kan vi også hjelpe deg med rådgivning og opplæring utvikling for å styrke salgs- og servicekulturen. Vi kan også tilby spesialtilpassede rapporter med bransjeinnsikt.



Les mer her

Rådgivning salg og service

Vi er eksperter på å øke konvertering og salg og bistår med å utvikle og implementere gjennomførbare strategier.

Opplæring i salg og serviceledelse

Vi har siden oppstarten gjennomført tusenvis av opplæringsprogram innen salg, service og ledelse.

Innsikt og analyse

Vi er størst på innsikt i norsk detaljhandel og bistår kunder med innhenting og analyse av store og små datasett.

Ofte stilte spørsmål

Hvordan henter dere inn kundens tilbakemeldinger?

Vi tar utgangspunkt i de kildene som er tilgjengelige.
Ofte er dette knyttet til en APP som kundene har tilgang til i deres regi allerede. 
I tillegg henter vi kundeinnsikt gjennom wifi, nettsider og unike QR koder. 
Vi kan også benytte egenutviklede feedback terminaler til å skaffe innsikt på plass ute i hver avdeling.

Hvilke kundeklubber aktører har dere en integrasjon / Plug in med?

Per i dag har vi integrasjon med mange ulike kundeklubber. Vil du vite mer om hvilke kundeklubber vi jobber med i dag, se integrasjoner.  Hvis du ikke finner din leverandør, settes en integrasjon enkelt opp for å automatisere utsendelsene i samarbeid med den aktuelle leverandøren.

Hvor lang tid tar det å komme i gang?
Det tar kun noen få uker å sette opp undersøkelsen og starte med datainnsamling når integrasjonen er på plass. Ofte samler vi data i 4-6 uker før vi ser på det som danner et nullpunkt. Da har man et godt og solid grunnlag å ta videre beslutninger på.
Hvordan gir dere opplæring og får alle godt i gang med riktig bruk?

Vi bistår med en god opplæring ved oppstart, og samler vanligvis alle avdelingsledere som trenger en god start og som ofte senere skal ta en gjennomgang med sine medarbeidere. I tillegg bistår vår raske support avdeling året med bistand etter behov.
Hvordan får vi alle medarbeidere til å bruke Excite i hverdagen?
Vi ser en direkte sammenheng mellom bruk av systemet og kundetilfredshet. 
Dette forklares enkelt med at du får et rettet og bedret fokus ved å lese kundens tilbakemeldinger. For å lykkes med å skape endring i møte med kundene er det viktig at alle medarbeidere benytter løsningen for å ta til seg innsikt og læring.
Dette starter med å skape erkjennelser om hvor forbedringsområdene i møte med kundene ligger og lyst til å bli enda bedre. Vi ser god utvikling og høy bruk av Excite for 
de som evner å sette dette i perspektiv for sine medarbeidere.
Kan Excite integreres med andre systemer vi allerede benytter?
Ja, vi har muligheten til å sette opp et API til andre systemer som benyttes
Er det mulig med en singel-sign on fra Excite og inn i andre systemer?
Ja, vi kan sette opp en «singel sign-on» som gjør det mulig å få tilgang til Excite direkte fra andre plattformer som benyttes. Da vil brukeren oppleve en enklere tilgang og ha færre enkeltstående portaler å forholde seg til.
Kan data fra Excite eksporteres via API til andre BI systemer?
Ja, det er mulig å eksporterer ulike nøkkeltall til andre systemer som benyttes,
mange ser på nøkkeldata fra Excite sammen med andre styrende KPIér som gjelder for selskapet – for å kunne se sammenhengen mellom dataene over tid.
Hvordan vet vi hvordan Excite blir brukt i hverdagen?

Dashboards som viser teamengasjement og daglig bruk samtidig som alle brukere får et push i appen når nye aktiviteter og kundesvar foreligger skaper en nødvendig bevisstgjøring og minner om viktigheten av daglig bruk.
Hvordan får vi tilgang til benchmark utenfor egen kjede?

RetailX besitter store datasett på over 1600 ulike brands som hentes inn fra Norske kjøpesenter hvert år. Dette er data vi selv eier, og som vi har mulighet å dele med andre brukere av Excite løsningen. Det mest naturlige er å se på eget konkurransebilde, og nyttiggjøre seg av overordnede aggregerte data på alle steg i kundeveien på valgt periode – og sammenligne med egne resultater.
Hvilke språk er tilgjengelige?
Web og APP finnes i dag på norsk, svensk og engelsk per i dag 
Selve spørreskjema kan vi utvikle på alle språk etter eget ønske.
Kan vi selv sette opp ulike type undersøkelser? 
Det kan fritt settes opp egne undersøkelser i Excite både internt og eksternt. 
Dere kan sette opp alt selv, men også få god hjelp av våre rådgivere som har lang erfaring både med tanke på spørsmålsformulering og lengde
Er support inkludert i årlige lisenser?

Ja, all support som omhandler brukere og bistand til hjelp med eksisterende løsning er tilgjengelig for alle brukere hele året både på telefon og web.
Har Excite løsninger som muliggjør kostnadsbesparelser på andre plattformer vi allerede benytter
Excite er utviklet for å støtte behov for verktøy knyttet til god drift og gjennomføring.
Vi har lagt vekt på å utvikle funksjonalitet som gjør e-lærings systemer så vel som forum og felles kommunikasjonsplattformer / intranett kan legges i Excite. Det viser seg ofte å være svært kostnadsbesparende.