Styrk kundeopplevelsen og reduser churn for dine medlemmer
RetailX brenner for å skape gode kundeopplevelser på treningssenter. Våre løsninger gir hele organisasjonen – fra ledelse til instruktør – en boost i form av økt engasjement hos ansatte og høyere servicenivå. Dette bidrar til å redusere churn.
Fakta
Årsak
Noen hovedårsaker til at medlemmer vurderer å bytte treningssenter innen 6 måneder.
*Excite treningssenteranalyse 2023, datagrunnlag med 46 556 respondenter.
Øk tilfredsheten og reduser medlemsfrafallet med Excite plattformen
Det å arbeide systematisk for å beholde betalende medlemmer lenger er god butikk. Excite plattformen er utviklet for å identifisere kritiske årsaker til churn, og varsle deg i god tid før de avslutter medlemskapet. Systemet engasjerer alle ansatte til å justere både drift og servicenivå som styrker konkurransekraften umiddelbart.
Excite leverer løpende tilbakemeldinger fra medlemmer i sanntid, og identifiserer potensielle leads for mersalg av PT tjenester. Konseptet er utviklet i tett samarbeid med flere bransjeaktører og tilbyr en smart rapportering som kombinerer innsikt, positiv forsterkning og som trigger konkurranseinstinktet.
Økt medlemsfokus
Med løpende tilbakemeldinger i sanntid fra medlemmer til alle ansatte, bidrar Excite til økt kundefokus gjennom refleksjon, erkjennelser og ikke minst lysten til å bli bedre.
Mer bevisste medarbeidere
Med smart visualisering av innsikt på lønnsomme drivere – skaper Excite økt bevissthet på hvilke aktiviteter som påvirker churn, lojalitet, kundetilfredshet og mersalg.
Bedre drift
Med innebygget rapportering for sammenligningsdata i og utenfor eget senter, bidrar Excite til bedre gjennomføring gjennom økt konkurranseinstinkt og større forståelse av egne prestasjoner i kontekst mot andre.
Funksjoner som er skreddersydd for treningsbransjen
Excite Gym er 100% utviklet for treningsbransjen og inneholder et bredt utvalg av funksjoner og oppgraderingsmuligheter. Standardmodulen Excite Feedback er en komplett modul for å oppnå økt tilfredshet og redusert churn. Modulen kombinerer kundeinnsikt, positiv forsterkning og konkurransevilje. Plattformen er tilgjengelig både som app- og webgrensesnitt.
Excite sender ut automatiske undersøkelser gjennom data fra medlemssystemet dere benytter. Vi er allerede integrert med Exceline, BRP, Xerp og Sodvin. Hvis din leverandør ikke står på listen så ordner vi det.
Visning tilpasset ulike roller
Vår Excite-plattform har en rollebasert struktur som sikrer at den enkelte har fokus på relevante oppgaver. Plattformen er tilgjengelig både som APP og web grensesnitt.
Hva ledelsen ser
For ledelsen vil det være viktig å se det store bilde samt kunne gå ned i detalj for å styrke utviklingen der det er potensiale. Dette er enkelt systematisert i Excite.
Hva ansatte ser
Vår løsning skreddersys slik at de ansatte får nødvendige tilbakemeldinger innen de felt som skal ha fokus for å løfte servicenivået og øke konverteringene.
En plattform å vokse i
Excite er modulbasert og kan utvides etter behov og ønsker, feedback modulen er obligatorisk og inneholder et bredt utvalg av funksjoner for å arbeide helhetlig med kundeopplevelsen i hele organisasjonen
Excite standardmodul gir deg kundeinnsikt i sanntid med tilbakemeldinger fra både fornøyde og misfornøyde kunder. Dette gir deg innsikten du trenger for å jobbbe med positiv forsterkning på områder som går bra, og samtidig gjøre nødvendig tiltak på områder hvor det er behov for å øke salg og konvertering.
- Alle ansatte får tilgang
- Engasjerende rapportering i sanntid
- Innebygget intranett med grupper
- Gi kudos for gode prestasjoner
- Se teamets engasjement
- Benchmark mot markedet
- Sett mål på alle nivåer
- Lag refleksjon på kundesvar
Tilgjengelige tilleggsmoduler
Helintegrert LMS, e-læring og mikrotrening rett i appen med komplett kursadministrasjon.
Innebygget undersøkelsesbygger for leder, medarbeider og puls undersøkelser.
For deg som ønsker å bedre struktur for mål og oppfølging
Heatmap analyse for å identifisere forbedringsområder på dag og tidspunkt. API integrasjon mot BI systemer.
Noen velger å lage egen metodikk, vi benytter verdens mest benyttede og anerkjente
CustomerSatisfaction Score (CSAT) er en 5 punkts måling som er ansett som verdens mest anerkjente metodikk for måling av kundetilfredshet. I Excite benytter vi denne metoden for å rapportere andel som gir toppskår gjennomgående. Løsningen håndterer også Net Promoter Score (NPS) i kartleggingen av kundelojalitet.
CSAT (Customer Satisfaction Score)
Gir en umiddelbar tilbakemelding på hvor fornøyd kunden var etter besøket.
CSAT rangeringsskala går fra 1 til 5 og spenner fra sært missfornøyd til svært fornøyd.
En CSAT-score på 85 til 90 prosent angir at dere sannsynligvis leverer svært gode kundeopplevelser, selv om dette vil variere etter bransje.
Integrasjoner
Finner du ikke integrasjonen du leter etter?
Ikke vær redd hvis du ikke finner integrasjonen du er på jakt etter i oversikten vår. Vi har flere integrasjonseksperter som gladelig bistår med å sette opp integrasjon mellom Excite og ditt ønsket system.
Klar, ferdig, gå...
Trygt som banken
Alle data er lagret i Norge
Sikker lagring av data har topp prioritet hos oss.
Derfor lagrer vi alle data innenfor landets grenser.
ISO 27001/2 Sertifisert
Sertifiseringen viser at vi beskytter våre data på en systematisk og effektiv måte.
GDPR
RetailX og Excite Technologies overholder den europeiske generelle databeskyttelses-forordningen 2016/679 (GDPR) samt alle gjeldende databeskyttelseslover.
Book en prat med Jan for å se hvordan Excite kan kan redusere churn på ditt senter!
Implementering av Excite er god butikk.
Reduksjon av churn
Fangst av PT-leads
Varsling av defekt utstyr
Våre tjenester
Vi bistår på reisen med å realisere potensialet i bruken av Excite. Derfor kan vi også hjelpe deg med rådgivning og opplæring utvikling for å styrke salgs- og servicekulturen. Vi kan også tilby spesialtilpassede rapporter med bransjeinnsikt.
Rådgivning salg og service
Vi er eksperter på å øke konvertering og salg og bistår med å utvikle og implementere gjennomførbare strategier.
Opplæring i salg og serviceledelse
Vi har siden oppstarten gjennomført tusenvis av opplæringsprogram innen salg, service og ledelse.
Innsikt og analyse
Vi er størst på innsikt i norsk detaljhandel og bistår kunder med innhenting og analyse av store og små datasett.
For oss er dette et veldig viktig verktøy
Morten Hellevang
«Excite er en No Brainer»
Trygve Hagen
Ofte stilte spørsmål
Vi tar utgangspunkt i de kildene som er tilgjengelige. Ofte er dette knyttet til en APP som kundene har tilgang til i deres regi allerede. I tillegg henter vi kundeinnsikt gjennom wifi, nettsider og unike QR koder. Vi kan også benytte egenutviklede feedback terminaler til å skaffe innsikt på plass ute i hver avdeling.
Per i dag har vi integrasjon med mange ulike kundeklubber. Vil du vite mer om hvilke kundeklubber vi jobber med i dag, se integrasjoner. Hvis du ikke finner din leverandør, settes en integrasjon enkelt opp for å automatisere utsendelsene i samarbeid med den aktuelle leverandøren.